Inbjudan till ängsinitiativet andra träffen.

Hjälp Kalmars ängar!

Datum: Lördag, 28/10   Tid: Kl. 9:30

Plats: Pulkabacken mittemot Coop i Norrliden, Lille Bullens väg 1G, 393 58 Kalmar

Varmt välkomna till den andra träffen för Kalmars ängsinitiativ, lördagen 28/10. Tanken är att göra frivilliga insatser som kompletterar kommunens ängsskötsel. Vi kommer att ses löpande under året för att göra olika insatser, nätverka och öka vår kunskap om ängar. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller erfaren naturvårdare, alla är välkomna!

Vad vi ska göra 28/10:

Räfsning: Vi räfsar upp slaget gräs på de platser som traktorn inte kommit åt.

Markberedning: Vi klipper, vertikalskär och räfsar en del av ytan.

Sådd: Vi sår de fröer, som samlades på första träffen, på de markberedda ytorna.

Fika: Ta med kaffe och något till.

Information: Vi ger information om initiativet och kommande träffar.

OBS! Ta gärna med räfsa och gräsklippare med uppsamlare om du har möjlighet.

Har du frågor, kontakta Erik Cederberg på cederberg_5@hotmail.com eller 0733-091846.

Vi ser fram emot att träffa dig och tillsammans göra Kalmars närnatur både rikare och vackrare!

Med vänliga hälsningar,  Naturskyddsföreningen Kalmar

Kalmar kommun, och Föreningen Sydostentomologerna