Efterlysning av medlemmar som vill aktivera sig.

Vi söker personer som är villiga att göra en insats i kretsens styrelse. Vi har tyvärr förlorat en person ur styrelsen som tvingats avstå sin plats av tidsskäl. Nu är vi bara 4 st aktiva,  och det är en ohållbar situation när så många problem och viktiga miljöfrågor måste lösas. Om du tackar JA till det här uppdraget blir du välkomnad av en styrelse i vilket trivselfaktorn är hög. En god fika på kvällen är ett måste. Att ta sig ett uppdrag i kalmarkretsen innebär förutom styrelsearbete, såklart bestämmer du själv hur mycket tid du vill lägga ner, också möjligheter att åka iväg på stimulerande kurser och möta nya människor och växa tillsammans med föreningen.

Här får alla idéer plats! Har du något intresse som du skulle vilja dela med dig av i föreningen? Gillar du vandring och blomster? Cykling? Är en fena på allemansrätten? Intresserad av skogsbruk eller biologisk mångfald? Är du en fena på texter och skulle vilja skriva blogginlägg till kretsens hemsida som delas på Facebook? Eller kanske dela intressanta nyheter på Facebooksidan? Jobba med nyhetsbevakning eller politisk påverkan? Ta med dig några medlemmar ut i skogen? Odla i odlingslådor på Skälbyträdgården?

Det finns också ett antal nätverk med miljö- och naturfrågor av olika slag beroende på vad du är intresserad av.

Vi hoppas du vill bidra till föreningsarbetet.

naturskyddsforeningenkalmar@gmail.com