Remissträff, våtmarker och erfarenheter

Länsförbunden i Jönköping, Kronoberg, Kalmar, Östergötland och Gotland bjuder alla medlemmar i regionerna till föreläsning och remissträff om Naturskyddsföreningens framtidsstrategi och erfarenhetsutbyte i Nässjö lördag 26 november kl. 10.00 – 16.30.

Tid: lördag 26 november kl. 10.00-16.30
Plats: Studieförbundet Vuxenskolan Nässjö
Adress: Bäckgatan 4B, 571 41 Nässjö
Kontaktperson: Bosse Bergenholtz
bosse.bergenholtz@naturskyddsforeningen.se

Anmäl dig senast måndag 21 november!

FÖRELÄSNING
Therése Ehrnstén, sakkunnig odlingslandskap och våtmark berättar om ”Våtmarkernas roll i miljö- och klimatarbetet”, och följs av diskussion runt våtmarker och om våtmarksprojekt i regionerna.

WORKSHOP OM FÖRSLAG TILL NY FRAMTIDSSTRATEGI
Riksstyrelsen har tagit fram ett förslag på ny framtidsstrategi för Naturskyddsföreningen. Genom att ha gemensamma mål så kan vi bli tydligare och få större genomslag. Målen är styrande för riksföreningen, och vägledande för kretsar och länsförbund. Riksstyrelseledamot är med och berättar om förslaget.

Du som är medlem är välkommen att tycka till om förslaget som pekar ut Naturskyddsföreningens inriktning de kommande åren. Synpunkterna är ett viktigt inspel till riksstyrelsen inför arbetet med propositionen om Naturskyddsföreningens framtidsstrategi 2024–2027 som ska läggas fram till stämman 2023. Riksstyrelsens förslag kommer skickas ut innan själva mötet så att ni hinner läsa på.

Vi bjuder på fika och lunch. Träffen är givetvis kostnadsfri.

Vi hoppas att du kommer för att prata om detta spännande arbete med att föra föreningens frågor framåt. Tack för att du vill hjälpa till med det arbetet!

ERFARENHETSUTBYTE
På träffen finns också tillfälle att samtala med andra kretsaktiva och utbyta erfarenheter.

Vi bjuder på fika och lunch. Träffen är givetvis kostnadsfri.

ERFARENHETSUTBYTE